Gezinsvakantie,  Landal,  last minute,  vakantiepark

Vakantaseren over Landal Heihaas, Veluwe

Ken je dat? Dat het ineens begint te kriebelen en je graag een weekendje weg wil? Ik had dat gevoel vorige week. Ik polste mijn gezin over dit idee. De oudste 2 kinderen haakten af want die hadden proefwerkweek. Mijn jongste zoon had er wel oren naar. Mijn vrouw bleef bij de oudste 2.

Last minute bij Heihaas
Het was inmiddels woensdag en ik wilde graag op vrijdag na mijn werk vertrekken. Gelukkig weet ik dat Landal GreenParks een speciale pagina heeft met Last Minute aanbiedingen dus ging ik daar even snuffelen. Op deze Last Minutes Pagina Landal GreenParks staan alle beschikbare last minutes van de parken handig op een rijtje gezet. Ik wilde graag naar een park waar ik met het openbaar vervoer heen kon. Mijn oog viel op Heihaas. Daar was een mooie aanbieding voor 99€ voor een 4 persoonsbungalow. Ik wilde al lang eens een keer naar Heihaas. Aangezien we met zijn tweeën waren, was dit prima voor ons. De bungalow was in no time geboekt! Leve de moderne technologie!

Op pad naar Heihaas
Vrijdag aan het eind van de middag gingen we op pad. Gewapend met een frietje stapten we de trein in. Een paar treinen verder stapten we uit bij station Barneveld-Noord. Het laatste stuk moesten we nog met de bus. Een kort ritje in de bus bracht ons precies voor de ingang van Heihaas. Ideaal!  Ons vader/zoon weekend kon losbarsten! Mijn zoon wilde natuurlijk meteen naar het zwembad. Binnen 20 minuten nadat we uit de bus waren gestapt, lagen we in het zwembad! Ons weekend was begonnen!

Landgoed Schovenhorst
Er was genoeg te doen in en rondom Heihaas. Ik had bij de receptie om informatie gevraagd en ze raadden me aan om naar Landgoed Schovenhorst te gaan. Een mooi parkachtig bos met ook een uitkijktoren van 40 meter hoog. Zeg uitkijktoren tegen mij, en ik ben verkocht. Ik kan geen toren zien of ik wil er bovenop staan. Het was ongeveer 2,5 km lopen vanaf Heihaas. Ik zei tegen mijn zoon dat we die toren zouden gaan beklimmen en dat we erheen moesten lopen omdat er geen bus kwam. Als ik had gezegd dat we een wandeling zouden maken, was hij afgehaakt maar naar de toren lopen was prima. Via de achteruitgang van het park wandelden we richting Schovenhorst. Op een paar druppels na bleef het gelukkig droog.

Na een paar kilometer kwamen we bij een soort poort. Dit was de ingang van het landgoed Schovenhorst.

Bij het begin was een soort speelbos dat natuurlijk even uitgeprobeerd moest worden. We vervolgden onze wandeling en plotseling zag mijn zoon een muisje! Met zijn eigen camera probeerde hij hem te fotograferen. Gelukkig had ik mijn camera ook bij.

Bij een café kochten we kaartjes en gingen op zoek naar de uitkijktoren. Die was niet te missen. 40 meter is een aardige hoogte. We waren de enigen op dat moment.

We liepen door het hek met ons kaartje en beklommen de toren. Net voor we helemaal bovenaan waren, zagen we een net. Als je op dit net ging liggen, zweefde je bijna 40 meter boven de grond! Spannend!

Helemaal boven aangekomen, genoten we van het uitzicht. Het was niet echt helder, maar we konden enorm ver kijken. Deze klim was echt de moeite waard.

Na een tosti bij het cafeetje liepen we weer terug naar Landal Heihaas. Terug op het park, kreeg ik geen tijd om bij te komen want mijn zoontje wilde perse midget golfen. Ik moet eerlijk bekennen dat dit niet bepaald mijn favoriete bezigheid is maar ik deed toch maar mee. Het was wel gezellig om elkaars gestuntel te zien.

Ik had geen zin om te koken dus besloten we uit te gaan eten in het restaurant. We moesten op tijd aan tafel want er stond ook nog een bingo op het avondprogramma.

Bingo!
Rond 8 uur gingen we naar de bar waar de bingo zou zijn. We waren niet de enigen. Mijn zoon stond de prijzen te bewonderen. Omdat er genoeg deelnemers waren was de hoofdprijs deze avond een weekend Heihaas. Daar gaan we voor, zeiden we tegen elkaar. We zaten helemaal vooraan.

Het werd een spannende avond! Mijn zoon had al meteen bij de eerste ronde een prijs: een zelfbouw vogelhuisje! Hij genoot met rode wangen van de spanning. Soraya en Melanie van het Entertainmentteam hadden er ook lol in. Bij de laatste ronde voor het weekendje werd het nog even echt spannend! Ik hoefde nog maar 2 cijfers. En je raadt het al…. Niks dus. Helaas geen terugkomweekendje voor ons. En wie wonnen er wel? Een stel dat de vorige keer bij de bingo een weekendje Heihaas had gewonnen! Bofkonten.

Melanie en Soraya vroegen na afloop of mijn zoon zin had om zondagochtend koekjes te komen bakken. Daar hoefde hij niet lang over te denken.

Heerlijk last minute weekendje
Op zondagochtend zat ik in de Bolloclub gezellig met Melanie en Soraya te kletsen terwijl mijn zoon en 1 ander jongetje koekjes aan het bakken waren. Uiteraard moesten we daarna ook nog een keer gaan zwemmen, een wandelingetje maken met Bollo en ook nog even lekker niksen in de bungalow.

Wat een goed idee was deze last minute! Ik heb samen met mijn zoon een heerlijk weekendje weg gehad. Landal Heihaas beviel ons uitstekend. Al het personeel was ontzettend vriendelijk. Het park lag lekker in het groen en bleek uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer. Nadat we afscheid hadden genomen van Bollo en de dames van het Entertainment team, stapten we op de bus richting huis. Weer een mooie herinnering rijker.

Last minute aanbod bij Landal GreenParks
Landal GreenParks heeft een overzichtelijke pagina waarop alle beschikbare Last Minutes staan gepresenteerd. Je kunt 3 maanden vooruit kijken, kiezen op regio, park en duur verblijf. Via deze link kom je rechtstreeks op deze pagina terecht:
Last minutes Landal GreenParks
Wij verbleven bij Landal Heihaas. Dit park ligt vlakbij Putten op de Veluwe. Er zijn een overdekt zwembad, restaurant, parkshop en nog diverse andere voorzieningen. Er is ook een entertainment team aanwezig.

Verantwoording

Alle foto’s in dit artikel zijn van mij. Ik schrijf deze artikelen op eigen initiatief en onder mijn eigen verantwoordelijkheid. Ik verdien er niks mee. De links naar de overzichtspagina’s van vakantieparken zijn zogenaamde affiliate marketing links. Als iemand via zo’n link een vakantie zou boeken, krijg ik daar een hele kleine provisie van. Dit wordt niet doorberekend in de prijs die de klant betaalt.